Uuden raportin mukaan yli 9 kuukautta Early Accessissa olleet pelit ovat vaarassa

Vaikka tiedämmekin, että on olemassa joitakin kovia pelejä, jotka ovat julkaisseet 1.0-version vuosien jälkeen, ne ovat Early Accessin osalta poikkeus, eivät sääntö.
Kirjoittaja: Alex Hopley
Julkaistu 2025-09-16

Nykyään pelimaailman pienet ja suuret tiimit ottavat Early Accessin johdonmukaisemmin käyttöön. Monet pelit antavat pelaajille mahdollisuuden päästä sisään varhaisessa vaiheessa ja nähdä kokemuksen kasvavan ajan myötä, mutta ilmeisesti kehittäjänä sinun ei pitäisi jättää peliäsi Early Accessiin yli yhdeksäksi kuukaudeksi, jos haluat nähdä sen kasvavan.

Näin kertoo NewZoo (Insider Gamingin mukaan), joka tutki pitkään kaikkia Early Accessissa olevia pelejä ja analysoi, miten niiden suorituskyky kehittyi ajan myötä. Pelaajien pysyvyys on erittäin vahvaa ensimmäisten 4-6 ja 7-9 kuukauden ajan Early Accessin julkaisun jälkeen, mutta laskee nopeasti ajan myötä. Tilastot osoittavat piristymistä kuukausien 22-24 jälkeen, mutta tämä johtui ilmeisesti V Risingin ja Ready or Notin kaltaisista poikkeuksista.

Kuuden kuukauden aikaväliä pidetään parhaana mahdollisuutena, jos halutaan, että pelaajat pysyvät mukana ja että peliin tulee lisää pelaajia, kun peli on valmis 1.0-versiota varten. Baldur's Gate III erottuu tietysti esimerkkinä pelistä, joka vietti vuosia Early Accessissa ja teki silti vaikutuksen ihmisiin, mutta sen kaltaiset pelit ovat NewZoon tietojen mukaan poikkeus sääntöön.

Hades II julkaistaan Early Accessista ensi viikolla, ja jää nähtäväksi, pystyykö sekin rikkomaan säännön, vai olisiko sen pitänyt odottaa vähän aikaa ennen Early Access -julkaisujen joukkoon liittymistä.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin