Yksi kaikkien ajosimulaattoreiden tärkeimmistä osa-alueista on tietenkin renkaiden simulointi ja se, mitä renkaan rungossa ja renkaan liukukulmassa tapahtuu "kuormituksen" alla. Jotkut simulaattorit ovat tietenkin simuloineet tätä paremmin kuin toiset, ja parannusta etsiessään Sonyn omistama pelitalo Polyphony Digital on tehnyt sopimuksen rengasjätti Dunlopin kanssa ymmärtääkseen paremmin, mitä renkaissa tapahtuu kisan aikana, ja hyödyntääkseen valmistajan omia mittauksia parantaakseen Gran Turismo 7 -peliä.
Gran Turismo -sarjan tuottaja Kazunori Yamauchi:
"Olemme työskennelleet ja luoneet oikeaa ajosimulaattoria jo 30 vuoden ajan, ja yksi tärkeimmistä ja salaperäisimmistä asioista auton luomisessa virtuaalimaailmassa ovat itse asiassa renkaat. Kun meillä on tämä kumppanuus Dunlopin kanssa, toivomme, että he pystyvät välittämään meille osan teknologiastaan ja samalla me voimme tarjota simulointiteknologiaa, joka voi avata uusia maailmoja renkaiden ja autojen kehittämiselle."
<social>https://www.youtube.com/watch?v=lAR5CqmBO5s</social>