Shadow of Mordor on köyhempi vanhoilla konsoleilla

Kirjoittaja: Mika Sorvari
Julkaistu 2014-02-21

Monolith Productionsin Michael de Plater on paljastanut IGN:n haastattelussa, etteivät kaikki Middle-Earth: Shadow of Mordorin ominaisuudet selviä PS3:lle tai Xbox 360:lle.

Siinä missä kehittäjä on "melko varma" siitä, että ydinmekaniikat kuten taistelu, hiippailu ja liikkuminen ovat samanlaisia molemmissa sukupolvissa, jää paljonpuhuttu Nemesis-järjestelmä vanhoilla konsoleilla kevyemmäksi. Nemesiksen ideana on, että yhteenotoista selvinneet viholliset muistavat pelaajan, ja saattavat tulla kurmottamaan tätä uudestaan kasvatettuaan kykyjään.

De Platerin mukaan Nemesis vaatii hurjasti laskentatehoa ja tekoälyä, ja sitä koitetaan tunkea mukaan PS3 ja Xbox 360 -versioihin mahdollisuuksien mukaan, mutta siinä tuskin tulee olemaan sitä samaa syvyyttä ja vaihtelua kuin PS4 ja Xbox One -versioissa pelistä.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin