Watch Dogs on vaativa - ei yllä 1080p:hen edes PS4:llä

Kirjoittaja: Kimmo Pukkila
Julkaistu 2014-05-13

Sony mainosti alkuviikosta, että Watch Dogs pyörisi Playstation 4:llä 1080p:n tarkkuudella ja 60 kuvan nopeudella. Tiedot olivat virheelliset ja yhtiö veti speksit takaisin. Nyt Ubisoft on paljastanut oikeat numerot, jotka ovat ehkä jopa ounasteltua matalammat. Yksikään konsoli ei nimittäin pyöritä peliä 1080p:n tarkkuudella.

Playstation 4 pääsee 900p:n resoluutioon, ja Xbox Onella tarkkuus asettuu Titanfallista tutulle 792p:n tasolle. Lisäksi molemmat versiot rullaavat 30 kuvan nopeudella.

Watch Dogs ei selvästikään ole kevyt peli. Virtuaalisen Chicagon pyörittäminen vaatii veronsa. Mutta ohjaaja Jonathan Morinin mukaan oli parempi nipistää pikseleistä kuin pelikokemuksesta. Kehittäjä katsoo, että Watch Dogs on todellinen uuden sukupolven peli kaupunkinsa dynaamisuuden ansiosta. Sen monisäikeisyyttä ei voi mitenkään verrata lineaarisiin kokemuksiin, joissa on enemmän varaa brassailla numeroilla.

PS3:lla ja Xbox 360:lla tätä elävyyttä on jouduttu vähän peukaloimaan, mutta leikkausten pitäisi olla suhteellisen pieniä: liikennettä on vähemmän ja moninpelistä puuttuu vapaa rellestys, mutta sama tarina ja toisten peleihin soluttautuminen ovat niilläkin läsnä.

Lopputuloksen taso selviää parin viikon kuluttua. Watch Dogs ilmestyy 27. toukokuuta kaikille alustoille lukuun ottamatta Wii U:ta, jolle se saapuu myöhemmin tänä vuonna.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin