Far Cry 2:ssa jokainen pääsee leikkimään kenttäsuunnittelijaa, sillä mukana tulevalla kenttäeditorilla on verratain helppo luoda omia moninpelikenttiä kaikkien pelattavaksi. Gamereactor tarttui työkalua sarvista ja väänsi noin puolessa tunnissa perinteisen saarikentän. Tsekkaa kuvasarjasta, miten kenttä syntyi.
<bild>Koska kyseessä on moninpelikenttä, pitää tekijän huolehtia pelisuunnittelusta sen verran, että muistaa määrittää pelaajien syntymäpaikat, joukkueiden tukikohdat ynnä muut tähdelliset yksityiskohdat.</bild>
<bild>Kentälle voi kehitellä tunnelmaa säätämällä valaistuksen mieleisekseen. Tässä tapauksessa ideana oli luoda saarikenttä, joten myös veden pintaa tulee nostaa sopivalle tasolle.</bild>
<bild>Ehdottoman tärkeä osa kentän tekoa on tietysti testaus. Joka nurkka on koluttava läpi, jottei kentälle ole jäänyt ylitsepääsemättömiä rinteitä, hassusti ilmaan jääneitä rakennuksia tai muita hiomattomuuksia. Ja tietysti luomustaan pääsee myös tuhoamaan.</bild>
<bild>Ensivisiitti kentällä jätti kaipaamaan veneitä, jotta vihollistukikohtaan voisi hyökätä paitsi maata myös vettä pitkin. Kliks, kliks - ja näin on hyvä.</bild>