Pelisuunnittelija John Romero puuhaa uutta räiskintäpeliä ensimmäistä kertaa 14 vuoteen.
Miehen edellinen yritys tällä sektorilla päättyi pelihistorian pahimpaan floppiin, joka tunnetaan myös nimellä Daikatana. Toisaalta Romero on jättänyt positiivisemmankin jäljen fps-genreen suunnittelemalla Wolfenstein 3D:n, Doomin ja Quaken 1990-luvun keskivaiheilla.
Romero kertoi uusista aikeistaan Joystiqin Gamescom-podcastissa. Hanke on vasta alkuvaiheissaan.
Räiskintäpeliä työstetään parhaillaan konseptitaiteilijan kanssa. Päähahmoa varten on jo saatu "siistiä kuvitusta", Romero sanoi.
Pelin aiheesta tai aikataulusta Romero ei kuitenkaan vielä hiiskunut - ja kenties parempi niin, Daikatanan myöhästymiset huomioon ottaen.