Sonyn strategia pelien julkaisemisen suhteen on murroksessa, sillä he painottavat tulevaisuudessa entistä enemmän nk. "free to play"-mallilla julkaistuja nimekkeitä. Näitä pelejä voi pelata ilmaiseksi, mutta niihin voi halutessaan myös upottaa rahaa erilaisten mikromaksujen myötä. Niiden avulla voi vaikkapa nopeuttaa pelissä etenemistä. Markkinoinnista vastaava Sarah Thompson puhui asiasta eilen GDC-messuilla, ja Gamespot-sivuston mukaan hän näki tällaiset pelit tärkeänä osana yhtiön tulevaisuutta:
"Näemme tämän tärkeänä osana digitaalista bisnestämme. Luulen sen kattavan erittäin suuren osan voitoistamme seuraavien 3-5 vuoden aikana."
Thompson on tyytyväinen ilmaispelien suosion tasaiseen kasvuun ja kertoo heidän kasvattavan tällaisten pelien määrää Playstation 4 -konsolilla. Mistään täysin uudesta asiasta ei ole kyse, sillä neljännellä pleikkarilla on jo useita ilmaiseksi pelattavia pelejä. Esimerkiksi Planetside 2:n, Orcs Must Die: Unchainedin, Warframen ja War Thunderin voi ladata ja asentaa itselleen täysin ilmaiseksi.
Mitä mieltä sinä olet Sonyn linjauksesta? Kerro mielipiteesi meille kommenteissa.