Indie-peleissä nähdään usein sana "permadeath", joka tarkoittaa pelihahmon lopullista kuolemaa. Peleissä ei ole erillisiä tallennuksia, ja kuolon korjatessa seikkailu täytyy aloittaa jälleen alusta. Osa AAA-luokan peleistä tarjoaa myös vastaavan pelimuodon, joista mainittakoon vaikkapa Diablo III:n Hardcore-pelimuoto. Upsilon Circuit vie konseptin askeleen pidemmälle, sillä hahmon kuollessa peliä ei voi pelata enää koskaan uudestaan.
Pelin kehitys on vasta kehitysvaiheessa, mutta sen kotisivuilla kerrotaan hieman sen suunnittelufilosofiasta. Kahdeksan pelaajaa heitetään seikkailemaan fantasiamaailmaan, ja heidän etenemistään voi seurata Twitchin avulla. Yleisö ei ole pelkästään passiivisessa roolissa, sillä he päättävät miten pelihahmot kehittyvät kokemuspisteiden karttumisen myötä.
Pelille ei ole annettu vielä minkäänlaista julkaisupäivää, mutta ainakin sen konsepti kuulostaa todella jännältä. Uskaltaisitko hypätä mukaan seikkailuun?