Uuden formulapelin konsoliversiot eroavat tarkkuudeltaan hieman toisistaan

Kirjoittaja: Leevi Rantala
Julkaistu 2015-04-16

Formulakisojen uusin virallinen peli F1 2015 pyörii nykyisillä konsoleilla hieman erilaisilla tarkkuuksilla. Eurogamerin mukaan pelin PS4-versio yltäisi 1080p:n tarkkuuteen, kun taas Xbox Onella se pyörisi 900p:n terävyydellä. Pelin suunnittelija Steven Embling kertoi haastattelussa, että he pyrkivät saamaan molemmat versiot rullaamaan sujuvasti 60 fps:n ruudunpäivityksellä. Tavoitetta ei ole vielä saavutettu, mutta he ovat miehen sanojen mukaan jo erittäin lähellä ainakin PS4:n versiossa. Embling kertoi myös, että heidän täytyi rakentaa pelimoottori täysin uusiksi nykyisille konsoleille.

Pelimoottorin kasaaminen tarkoittaa todennäköisesti sitä, että se on onnistuttu suunnittelemaan ja optimoimaan molempien konsolien tarpeita vastaavaksi. Toisaalta ensimmäiset pelit uudella pelimoottorilla sisältävät usein jonkin verran bugeja, joten ei kannata hämmästyä jos niitä putkahtelee esiin myös tässä pelissä.

F1 2015 julkaistaan 12. kesäkuuta PC:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin