Final Fantasy VII: Remaken julkistaminen kesäkuun E3-messuilla oli varmasti useiden pelaajien toiveiden täyttymys. Alkuhuuman laannuttua esiin nousevat kuitenkin kysymykset siitä, millä tavalla uusi versio eroaa alkuperäisestä. Kokeeko esimerkiksi sen omalaatuinen taistelujärjestelmä muutoksia? GamesRadar raportoi ohjaaja Tetsuya Nomuran kertoneen Official PlayStation Magazinelle, että taistelut tuntuvat dramaattisesti erilaisilta:
We're not going to be changing it into a shooter or something like that. We are going to be bringing dramatic changes, but we want to make sure it's still recognizable."
Tämän tarkemmin Nomura ei kuitenkaan lähde asiaa vielä avaamaan. Sarjan vanhat fanit toivovat varmasti, että peli sisältää jossain muodossa edelleen oivallisen materia-järjestelmän, jossa varusteisiin kiinnitetyt jalokivet näyttelivät keskeistä roolia.