Japanilainen verkkosivusto Tokyo Kensai Online on julkaissut listan 500 yrityksestä, jotka käyttivät eniten rahaa mainontaan japanilaisilla markkinoilla edellisenä tilivuotena. Tämä tarkoittaa siis 1.4.2014-31.3.2015 välistä ajanjaksoa. Neogaf-foorumilla julkaistuissa viesteissä on käännetty japanilaisen sivuston julkaisemat tilastot englanniksi ja kärkipaikkaa pitää hallussaan konsolipelaajille tuttu nimi.
Ykköseksi nousee Microsoftin konsolirintaman pahin kilpailija Sony, joka käytti mainontaan yhteensä 444,4 miljardia jeniä (noin 3,3 miljardia euroa). Tämä on noin 5,4 prosenttia yhtiön liikevoitosta, joka oli viime tilivuotena hieman yli 8200 miljardia jeniä (noin 62 miljardia euroa). Mainontaan käytetyt varat koskevat kaikkea Sonyn liiketoimintoja, joten ne eivät liity pelkästään Playstationin mainostamiseen.
Vertailukohdaksi mainitaan Nintendo, joka sijoittui listalla 20. sijalle. Yhtiö poltti rahaa mainostamiseen yhteensä 54,8 miljardia jeniä (noin 410 miljoonaa euroa), mikä vastaa noin 10 prosenttia yrityksen liikevoitoista.