Pokémon Go'sta on nopeasti tullut suoranainen rahasampo Nintendolle. Free-to-play-bisnesmallista huolimatta mobiilipelillä on jo nyt 21 miljoonaa käyttäjää yksinomaan U.S.A.:ssa, ja pelin sisäiset ostot tuottavat rajusti tuohta Nintendolle.
Kehittäjä Niantic Labs suunnittelee jo liiketoiminnan laajentamista. Tarkoituksena on sisällyttää sponsoroituja pokestop-kohteita ja kuntosaleja peliin. Nämä olisivat maaston kohteita, joissa ei sinänsä ole mitään erikoista, mutta niiden omistajat ovat maksaneet alueen sisällyttämisestä peliin. Pienyrittäjät ovat jo nyt kertoneet liiketoiminnan piristyneen sillä, että heidän tiloissaan sattui olemaan pokemoneja.
John Hanke on kertonut The New York Timesille tutkivansa tällaista sponsorointimahdollisuutta ihan tosissaan.