Videopelit syrjäyttävät hiljalleen television

Kirjoittaja: Markus Hirsilä
Julkaistu 2017-04-20

Superdata Research on erikoistunut videopelimarkkinoiden seuraamiseen. Heidän raporttinsa mukaan vuonna 2017 yhteensä 665 miljoonaa ihmistä seuraa videopeleihin liittyvää materiaalia Youtubessa. Twitch kerää taskuihinsa tuohta 4,3 miljardin euron verran, ja tästä summasta 70% saadaan mainostajilta ja sponsoreilta. Youtube on silti edelleen paikka, joka tavoittaa 75% videopeleistä tehtävän materiaalin katsojista.

Superdatan mukaan keskimääräinen videopelimateriaalin kuluttaja käyttää rahaa digitaalisiin ostoksiin 65 euroa kuukaudessa. Yleensä ostokset suuntautuvat sellaisiin peleihin, joista on viimeksi katsellut suoratoistoa verkossa. Jatkossa siis esimerkiksi Twitch ja Amazon tulevat myymään pelejä suoratoistolähetyksien yhteydessä.

Superdatan Carter Rogersin mukaan videopelien suoratoisto syrjäyttää hiljalleen television, ja yritykset alkavat tähän reagoida entistä enemmän.

<bild></bild>
Kiitokset MCVUK:lle

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin