Digitaaliset myynnit painavat alas fyysisten pelien kauppaa rapakon takana

Kirjoittaja: Markus Hirsilä
Julkaistu 2017-04-20

Entertainment Software Associationin eli ESA:n raportin mukaan digitaalisesti myydyt pelit, ladattava lisämateriaali ja mobiilipelit tuottavat alati paremmin Yhdysvalloissa. Vuonna 2016 ne tahkosivat tuohta yhteensä 28,3 miljardin euron verran, ja peräti 74% ohjelmistomyynneistä oli digitaalisia ostoksia.

On silti syytä muistaa, että tutkimuksen otos oli 4000 taloutta. Toisekseen PC- ja mobiilipelikaupasta melkein kaikki tapahtuu nykyään digitaalisesti.

Raportissa on muitakin kiinnostavia havaintoja:

• Pelaajien keski-ikä on 35 vuotta.
• Yli 18-vuotiaista naisista merkittävästi suurempi osuus pelaa videopelejä verrattuna alle 18-vuotiaisiin miehiin.
• Yli 90% VR-laitteen ostaneista kokee olevansa tyytyväinen hankintaan.

Kiitokset Gamesindustrylle

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin