Take-Two'n mielestä pelaaminen on kokonaan digitaalista 5-20 vuoden kuluttua

Kirjoittaja: Markus Hirsilä
Julkaistu 2017-12-01

Vanhojen kunnon kivijalkapelikauppojen on alati vaikeampaa saada riittävästi tuottoa ollakseen voitollista liiketoimintaa. Pääasiassa tähän on syynä joka vuosi kasvava digitaalinen pelien myynti, joka on aina vain lisääntynyt kovalevytilan kasvaessa ja verkkoyhteyksien nopeutuessa. Take-Two'n mielestä pelaaminen muuttuu ennen pitkää kokonaan digitaaliseksi.

Take-Two'n presidentti Karl Slatoff puhui Games Industrylle sanoen, että pelaaminen muuttuu 5-20 vuodessa "100% digitaaliseksi". Käytännössä tämä merkitsisi perinteisten pelikauppojen loppua.

Oletko samaa mieltä? Ostatko edelleen osan peleistä fyysisenä? Miksi? Kommentoi alla.

"I think over the long-term, it will be 100% [digital]. I just can't predict whether that's five years, 10 years, or 20 years. It's probably less than 20 and maybe more than five, but I think it ultimately gets there. That's the zeitgeist. Things are moving in that direction.

"Why I think it's a little quicker than people imagined is honestly, Sony and Microsoft have done a really nice job with their services. You've got more people on Xbox Live, more people on PSN, and it helps. The friction is going away at a quicker rate because these platforms have been really well developed, and the consumers love it."

However, despite the direction the business is headed, the majority of sales is still physical, meaning that publishers like Take-Two won't abandon the retailers anytime soon.

"The truth is physical retail is still the majority of our business, and very important partners of ours. And we want to do everything we can to support that environment. And we do. They're very strong marketing and distribution partners for us. But again, it's out of our control. Whether we want it or not, it looks like it's going to happen eventually."

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin