Take-Two'n mukaan pelien sisällöllä tulee houkutella kuluttajia

Kirjoittaja: Markus Hirsilä
Julkaistu 2017-12-01

Taannoin pidettiin vuosittainen Credit Suisse -konferenssi Arizonassa, ja paikalla oli monia peliteollisuuden isoja pamppuja jakamassa ajatuksiaan yleensä, ja mielipiteitään menossa olevasta loot-laatikkojupakasta.

Joukossa oli myös take-Two'n iso kiho Karl Slatoff, joka osoittautui ajatuksiltaan vanhan koulukunnan mieheksi. Hänen mielestään kehittäjien ja julkaisijoiden tulisi saada pelaajat kiinnostumaan tuotteistaan ennen kaikkea pelien tarjoaman sisällön voimin.

Slatoffin mukaan kuluttajaa ei voi pakottaa ostamaan mitään, mutta parhaalla mahdollisella sisällöllä ostamiseen voidaan houkutella. Näin se on aina ollut, ja näin se on aina oleva. Lisäksi tärkeää on ensin saada ihmiset mukaan peliin, ja vasta sitten ryhtyä huolehtimaan "jatkuvista tuotoista".

Esimerkiksi Slatoff mainitsee Grand Theft Auto V:n, jossa pelaajat saatiin ensin kiinnostumaan yksinpelistä ja maailmasta yleensä. Jatkuvan tuoton Grand Theft Auto Online tuotiin mukaan vasta myöhemmin.

Onko Slatoff oikeassa? Kommentoi alla.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin