Valve puolustaa Left 4 Dead 2:a

Pelisuunnittelutyylin, ei rahastuksen takia
Kirjoittaja: Susi Vaasjoki
Julkaistu 2009-07-03

Valven pääjehu Doug Lombardi on vastannut CVG:n haastattelussa fanikritiikkiin Left 4 Dead 2 -pelin julkaisemisesta heti ykkäsosan kannoilla. Lombardin mukaan kyse ei ole rahastuksesta, vaan Valven itsepäisestä tavaste tehdä joka kerta jotain vähän erilaista. Tällä kerralla tavoitteeksi otettiin lyhyen aikataulun jatko-osa. Suunnittelijatiimi ruoti peliin fanien käsissä ilmaantuneita yllättäviä juttuja: Valvelle perinteisen tussitaulupalaverin lopputuloksena oli lista ideoita, jotka sopivat latauslisäosiin sekä nippu juttuja, jotka oikeuttivat kokonaan uuden pelin. "Jahka pelaajat näkevät lopputuloksen, uskon heidän myöntävän että toimissamme oli järkeä," Lombardi arvelee. Hän painottaa, että Left 4 Dead 2:sta ei olla vielä paljastettu kaikkea.

Ykkösosaa ei silti olla täysin hylkäämässä, vaan kuten jo E3-messuilla vihjailtiin, Lombardi lupaa vielä reilusti päviityksiä ykkösosaan, sekä jonkinlaista ristiinpelattavuutta ykkös- ja kakkososan välillä. Vähintään kenttäeditorilla tehtyjen juttujen on määrä toimia ristiin versioiden välillä.

Lombardi ei kuitenkaan paheksu pelikansan tylyä reaktiota, vaan toteaa Valve-fanien vain tottuneen saamaan rahalleen vastinetta.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin