PlayStation 3 -hitti Heavy Rainin suunnittelija David Cage syyttää Microsoftia yliampuvien mielikuvien luomisesta tulevan Natal-liikeohjausjärjestelmän ympärille. Cage ei usko, että kameran pelit pääsevät lähellekään viime E3-messuilla näytettyä konseptivideota.
"Olin hieman turhautunut scifi-tyylisestä esittelystä", Cage sanoi Destructoidille. "Minusta se oli lievää valehtelua esitellä laite sillä tavoin, koska se antaa kuluttajien kuvitella jotain, mitä he eivät ole lähellekään saamassa."
Videolla muun muassa skannattiin rullalauta Natalilla pelattavaan skeittipeliin. Cagen mukaan kuvien liittäminen peliin on mahdollista, mutta ei sillä tavoin kuin video antaa ymmärtää. "Alalla tiedämme, mikä on toteuttamiskelpoista ja mikä ei", Natalin jo nähnyt Cage perusteli.
Cage kuitenkin sanoi olevansa utelias näkemään, mitä laitteella todellisuudessa saadaan aikaan. Microsoftin odotetaan esittelevän Natal-pelejä 13. kesäkuuta E3-messuja alustavassa tilaisuudessaan.