Bungie paljastaa 1UPin haastattelussa hieman uutta tietoa Halo: Reachin moninpelibetan sisällöstä. Tällä kertaa suurin huomio kohdistuu betan pelimuotoihin, jotka lupaavat tarjota tuoreita jekkuja vanhaan tuttuun Halo-kaavaan.
Headhunter: Uusi "bilepelimuoto", jossa tarkoituksena on kerätä pääkalloja ja kuljettaa ne omaan varastoon. Pelaajat voivat kantaa useita kalloja samanaikaisesti, mutta riski kallojen menetyksestä kasvaa; jättilasti näkyy muille selvästi merkittynä kohteena. Mikäli pelaaja kuolee ennen kallojen palauttamista, pudottaa hän kaikki mukana olevat kallot eikä niistä saa pisteitä. Pelimuoto sopii sekä joukkuepohjaisiin kahinoihin että kaikki vastaan kaikki -kahinoihin.
Stockpile: Bungie kuvailee pelimuotoa lipunryöstön ja Territoriesin yhdistelmäksi. Neljä lippua ilmestyy sattumanvaraisesti kentälle. Kaksi joukkuetta yrittää kantaa liput omaan aktiiviseen palautuspisteeseensä. Koukkuna on se, että lippuja ei voi vain pudottaa palautuspisteeseen ja katsoa pistepotin kasvavan. Lippuja joutuu myös puolustamaan palautuspisteessä, sillä pisteet kirjataan vain kerran minuutissa.
Generator Defense: Tehtäväpohjainen pelimuoto, jossa kolme Spartan-sotilasta kohtaa kolme Elite-muukalaista. Elitet ovat voimakkaampia ja pyrkivät tuhoamaan kolme generaattoria, joita Spartanit puolustavat kukkulalla suojaisista asemista. Pelimuoto toimii betassa yksinomaan Overlook-kentällä. Osapuolet pelaavat kaksi viiden minuutin mittaista erää, joiden välillä puolet vaihtuvat.
Invasion: Betan ainoa pelimuoto, joka sisältää ajoneuvoja. Bungien mukaan pelimuoto on "silkkaa ajoneuvokaaosta". Pelimuotoa pelataan betassa yksinomaan jättimäisellä Boneyard-kentällä. Kenttä on suurempi kuin Halo-faneille tuttu Sandtrap. Ottelut käydään kuusi vastaan kuusi -periaatteella.
Gamereactorin Eerik on parhaillaan ennakkotestaamassa Reachin betaa Microsoftilla, joten ennakkofiiliksiä tulevasta saadaan vielä ennen ensi kuussa Xbox Livessä käynnistyvää testijaksoa. Betaan pääsevät mukaan Halo 3: ODST:n omistajat.
<bild>Kuvat 1UPista.</bild>