Rockstar aikoo käyttää länkkäripeli Red Dead Redemptionissa vaikeustasoja, jotka mukauttavat pelattavuutta eri pelaajaryhmille. Rockstar ei ole aiemmin käyttänyt vaikeustasoja avoimen maailman peleissään.
"Olemme implementoineet peliin kolme vaikeustasoa, jotka käyttävät erilaista automaattitähtäystä", Rockstar selostaa.
"Casual-tila antaa pelaajille täyden automaattitähtäyksen ja nopeammin palautuvan elinvoiman. Normal-tila sisältää kohteeseen lukittuvan tähtäyksen ja mahdollistaa tarkan tähtäilyn oikealla peukalosauvalla. Expert-tila sisältää vapaan tähtäyksen, joka ei sisällä minkäänlaista kohteeseen lukittumista."
Näistä Normal-tila vastaa lähinnä Grand Theft Auto IV:n tähtäysmekaniikkaa konsoleilla. Expert-tila puolestaan muistuttaa pelin PC-version hiiritähtäystä.
Red Dead Redemption julkaistaan tehokonsoleille kesän korvilla. Pelistä voi lukea lisää tämän kuun Gamereactor-lehdestä.