Fable III ottaa Ico-vaikutteita

Lisäksi, aseet mukautuvat käyttäjiin
Kirjoittaja: Susi Vaasjoki
Julkaistu 2010-05-03

Fable sarjan isä Peter Molyneux kertoo Official Xbox Magazinelle, että Fable III:n kosketusmekaniikka ottaa vaikutteita Playstation 2:n ikonisesta Ico-seikkailusta. Icossa päähenkilö kirjaimellisesti talutti suojelemaansa tyttöä maailman halki - hahmojen fyysinen kontakti oli eräs pelin välittömyyttä ja läheisyyttä luovista piirteistä. Fable III:ssa Molyneux lupaa kosketuksen olevan samalla tavalla konkreettinen ja erittäin merkittävä piirre pelissä. Pelaajahahmo voi esimerkiksi lohduttaa itkevää lastaan poimimalla muksun syliinsä tai fyysisesti raahata kiukuttelevia kerjäläisiä pitkin pitäjää.

Lisäksi pelin on määrä jälleen kerran reagoida pelaajan tekemisiin muokkaamalla hahmon ulkonäköä - lähitaistelija rotevoituu, pyssysankari pysyy solakkana ja loitsijat hintelöityvät. Hahmon lisäksi pelityyliin muokkautuvat nyt myös hahmon aseet. Pääasiassa hobbeja tappavan pelaajan ase saa suomuja hyvin leikkaavan sahalaidan, kun taas viattomia kansalaisia kaatava kirves alkaa tippua verta ja ihvettä. Tarpeeksi dramaattiset taistelueleet voivat jopa pistää hahmolle eteeriset siivet selkään. Molyneuxin mukaan kyse on aina voimantunteen luomisesta pelaajalle - "It's all about the power," mies sanoo.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin