3DMark 11 pistää peli-PC:t puntariin

Riittävätkö rahkeet DirectX 11 -grafiikkaan?
Kirjoittaja: Kimmo Pukkila
Julkaistu 2010-05-24

Suomalainen Futuremark julkisti tänään ensimmäiset tiedot tulevasta 3DMark 11:stä. Ohjelma on viimeisin versio suositusta suorituskykymittarista, jota käytetään pelitietokoneiden tehokkuuden vertailuun.

3DMark 11 on suunniteltu mittaamaan tietokoneiden piirtonopeutta DirectX 11 -grafiikassa. Sellaiset tekniikat kuin volumetrinen valaistus, yksityiskohtia parantava tesselaatio ja elokuvamaiset jälkikäsittelytehosteet ovat kovassa käytössä, kun uutuusnäytönohjainten vääntö pistetään puntariin. Samojen tekniikoiden odotetaan leviävän lähitulevaisuudessa PC-peleihin.

Futuremark esittelee DirectX 11 -grafiikkamoottorinsa alustavia kykyjä merenalaiseen maailmaan sijoittuvalla Deep Sea -teknologiademolla, josta on nähtävillä kuvia ohessa.

Deep Sea esitellään koko komeudessaan kesäkuun alussa Computex-messuilla Taipeissa.

3DMark 11 tulee tänä syksynä Windows Vistalle ja 7:lle. Ohjelma vaatii DirectX 11 -näytönohjaimen. Kotikäyttäjille ohjelmasta julkaistaan maksuton versio, jota voi käyttää rajattomasti.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin