Tetriksen luoja Aleksei Pazitnov kertoo Gamasutran haastattelussa työskennelleensä moninpeliin keskittyvän Tetriksen parissa jo yli kymmenen vuotta.
Suurimpana ongelmana pelin kehittämisessä Pazitnov näkee sen, miten pelaajat pystyisivät samaan aikaan pelaamaan jännittävää Tetristä ja toisaalta huomioimaan vastustajan pelaamistyylin, saavutukset ja heidän pelaamansa pelin. "Korkealla tasolla pelatessa pelaaja on kykyjensä äärirajoilla, joten aivoilla ei jää resursseja muiden pelaajien tarkkailuun. Jos pelaamisen intensiteettiä lasketaan, myös pelin jännittävyydestä katoaa osa. Mutta jos peli pidetään korkealla tasolla, pelaajilla ei ole mahdollisuutta havainnoida ja analysoida kokonaisuutta ja sitä kautta muokata omaa strategiaansa", Pazitnov toteaa. "Tämä on teoreettinen ongelma, joka meidän pitää ratkaista moninpelattavan Tetriksen kohdalla."
Pazitnov kertoo, että ongelmaan vaikuttaisi olevan lupaavilta vaikuttavia ratkaisuja, mutta matkaa valmiiseen peliin on kuitenkin vielä jäljellä.