Sony on rummuttanut kovaan ääneen 3D:n tuloa olohuoneisiin, eikä vähiten PlayStation 3:n kohdalla, mutta yhtiön kotimaassa Japanissa 3D ei ole onnistunut kaappaamaan suuren yleisön huomiota.
Kakaku.comin tekemässä kyselyssä lähes 70 prosenttia vastaajista sanoi, ettei suunnittele 3D TV:n ostoa. Näistä valtaosa perusteli kielteistä asennettaan tarvittavien 3D-lasien epäkäytännöllisyydellä.
Myös 3D-tekniikan korkea hinta ja 3D-sisällön vähyys olivat yleisiä syitä kielteiseen suhtautumiseen. Kyselyyn osallistui liki 9000 vastaajaa.
Vastaajista 31 prosenttia sanoi harkitsevansa 3D TV:n ostoa tai haluavansa ostaa sellaisen.
Sonyn pelipomo Shuhei Yoshida puolusteli erillisessä haastattelussa 3D-laseja sanoen, että ne ovat "ainoa keino saavuttaa elokuvateatterikokemus" olohuoneessa.
"Viimeisimmän teknologian avulla valmistetut lasit ovat kevyitä, eikä niitä hetken käytön jälkeen edes huomaa pitävänsä", PlayStation-pomo sanoi IGN:n haastattelussa.
Hintaseurantasivustoa ylläpitävä Kakaku ei kuitenkaan usko, että 3D:n kysyntä yltäisi laitevalmistajien odotuksiin.
"Televisiovalmistajien odotukset 3D:lle ovat ylhäällä, mutta kuluttajien kiinnostus teknologiaan ei ole samalla tasolla", Kakaku-pomo Tsuyoshi Kamada totesi Reutersin mukaan kyselyn raportissa.
Myös Nintendo on säntäämässä 3D-pelimarkkinoille tulevalla Nintendo 3DS -käsikonsolillaan. Se lupaa tuottaa 3D-efektejä ilman 3D-laseja.