Disney satsaa Facebook-peleihin

Viihdejätti osti Playdomin isolla rahalla
Kirjoittaja: Jori Virtanen
Julkaistu 2010-07-28

Disney on ilmoittanut solmineensa ostosopimuksen Playdom Incin kanssa. Viihdejätti on lupautunut maksamaan sosiaalisten pelien pioneerista 563,2 miljoonaa dollaria. Suurkauppojen tarkoitus on nostaa Disneyn profiilia sosiaalisen median parissa, mukaanlukien MySpacessa ja Facebookissa pelattavat pelit.

Playdom on noussut kuuluisaksi helposti lähestyttävistä peleistään, kuten Social City, Sorority Life, Market Street ja Bola, joita pelaa kuukausittain 42 miljoonaa aktiivipelaajaa. Kaliforniasta operoivalla yhtiöllä on 15 pelistudiota, ja sen toimitusjohtaja John Pleasants on EA:n entinen toiminnanjohtaja.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin