Nettipohjaiset cloud-pelijärjestelmät saavat kannatusta THQ:n pääjohtajalta Brian Farrellilta. Farrell uskoo, että pelien siirtäminen ns. pilveen on "iso mahdollisuus" alan toimijoille.
"Uskon vahvasti pilvilaskennan konseptiin", CVG raportoi miehen sanoneen Game Indursty TV:ssä. Farrell pitää pilvilaskennan etuna sitä, että se alentaa kuluttajien kynnystä pelata, kun kotikonsoleita ei tarvita.
"Miksi ihmeessä tarvitsemme tuhannen dollarin konsolia", Farrell ihmettelee. "Niin paljon näiden laatikoiden tai konsolien valmistaminen maksaa. Miksi tarvitsemme niiden laskentatehoa?"
Cloud-pelien maailmaan ovat jo ehtineet Amerikassa toimiva On Live ja pelisuunnittelija David Perryn perustama Gaikai.
Palveluiden ideana on hoitaa pelien pyörittäminen tehokkailla keskuspalvelimilla ja välittää pelikokemus netin yli interaktiivisena videona. Näin ollen pelien tekninen kuorma ei tule päätelaitteen harteille.
Farrellin kommentit tukevat muun muassa Activision-pomo Bobby Kotickin ja pelisuunnittelija Hideo Kojiman näkemyksiä konsoleiden tulevaisuudesta.