Killzone 3:n tuottaja Steven Ter Heide kertoi Eurogamerin haastattelussa tavoista, joilla Guerilla pyrkii nostamaan tulevan pelin tasoa. Ter Heiden mukaan suurimmat valituksen aiheet Killzone 2:sta olivat yksipuolisuus, ohjaus ja juoni, joten juuri näihin on keskitytty erityisen paljon kehityksen aikana.
Kiitos verkkopelaamisen pelintekijät pystyvät nykyään keräämään paljon tietoa, kuinka peliä on pelattu. Killzone 2:sta huomattiin esimerkiksi, että suurin osa pelaajista ei koskaan läpäissyt peliä. Ter Heide lupaakin tällä kertaa reilusti enemmän vaihtelevuutta maisemiin. Pelaaja päästetään riehumaan muun muassa viidakoissa, arktisilla jääkentillä, avaruusasemalla sekä ydiniskun kokeneessa kaupungissa.
Ohjattavuuteen luvattiin myös kiinnittää lisää huomiota. Kakkososaa vaivannut ohjausviive pitäisi olla historiaa. Steven Ter Heide lupaa, että myös juonessa on tällä kertaa enemmän koukkua ja jännitystä, jotta pelaaja varmasti jaksaa olla mukana pelissä alusta loppuun.
Killzone 3 julkaistaan PlayStation 3:lle ensi talvena. Gamereactor on takuulla mukana tarkistamassa, kuinka Guerillan lupaukset täyttyvät.