Frozenbyte on paljastanut hieman tarkempaa tietoa ensi vuoden puolella ilmestyvästä Trine 2:sta. 1UPin haastattelema studiopamppu Lauri Hyvärinen lupaa muun muassa kolmen pelaajan saumatonta yhteistyömoninpeliä, johon voi hypätä mukaan missä vaiheessa tahansa ja joka toimii paitsi samalla koneella myös netissä.
Kaikki pelin kentät on suunniteltu siten, että ne sopivat kaikille kolmelle hahmolle - velholle, ritarille ja varkaalle - ja myös tukevat näiden erityisominaisuuksia yhteistyömoninpelissä.
Päähahmot ovat saaneet uusia kykyjä. Hyvärinen mainitsee esimerkiksi velhon voivan sysätä leijuvia esineitä kohti vihollisia ja varkaan kykenevän hidastamaan aikaa. Ritarilla on puolestaan heitettävä vasara, joka sopii paitsi taisteluvälineeksi myös pulmanratkontaan.
Pulmia kuvaillaan ensimmäistä osaa syvemmiksi, mutta samalla niihin on myös useita eri ratkaisutapoja. Monihaaraisuuden pitäisi lisätä pelin uudelleen peluuarvoa. Lisäksi sadunomaisesta seikkailusta kaavaillaan aiempaa pitempää.
Frozenbyte on luonut jatko-osaan täysin uuden tarinan, jonka on tarkoitus värittää hahmojen persoonia aiempaa enemmän. Lisäksi kaikki kentät ovat uusia.
Pelissä vieraillaan muun muassa jäisessä linnassa ja pilvikaupungissa, joka perustuu leijuviin saarekkeisiin. Mukana on myös valtavan puun sisään rakennettu talo ja sieniluola, joka on täynnä värikkäitä sieniä.
Kaikki kentät on kuorrutettu uudistetulla grafiikalla, jota tukevat jo ensimmäisessä osassa loistaneen Ari Pulkkisen sävellykset. Hyvärinen sanoi, että lisätietoa Pulkkisen uudesta soundtrackistä julkaistaan myöhemmin tänä vuonna.
Trine 2:n julkaisee Atlus, mutta julkaisualustoja tai tarkkaa julkaisuaikaa ei ole vielä ilmoitettu.