Electronic Artsin ilmaispelien toimitusjohtaja Ben Cousins on myöntänyt Edgelle ettei pelinsisäinen mainonta tuota. Siitä ei ole saatu juurikaan rahaa, koska sen tuottavuus ei ole kehittynyt odotetulla tavalla. Toisin sanoen se ei yhtäkkiä ole muuttunut rahasammoksi.
Mikromaksut ovat puolestaan paljastuneet vallan oivaksi ideaksi. Tämän valaistumisen takana ovat ilmaisen Battlefield Heroesin tuottamat luvut, joista Cousins totesi seuraavaa:
"Pelasimme sen kanssa varman päälle ja laitoimme siihen sekä pelinsisäisiä mainoksia että ostettavia virtuaalituotteita. Yksi näistä lähti kulkemaan todella vauhdikkaasta ja toinen ei lähtenyt liikkeelle laisinkaan."
Tämä ei valitettavasti merkitse pelinsisäisten mainoksien katoamista. Cousinsin mukaan mainokset ja peli pitää integroida syvemmällä tasolla, jotta taktiikka voisi toimia.