Capcomin mobiilipelipuolen johtaja väittää MCV:n mukaan, että pelaajat ovat hylänneet käsikonsolit ja vaihtaneet älypuhelimiin. Midori Yuasa toteaa, että ennen PC:llä pelannut casual-pelaaja, ja käsikonsolilla pelannut hardcore-pelaaja kääntyvät nyt älypuhelimien pariin. Capcom Interactive onkin tästä syystä panostamassa iPhone-peleihin tänä vuonna.
Yhtiö julkaisi viime marraskuussa Smurf's Village -pelin iPhonelle. Se on ilmaispeli, mutta on silti tienannut tekijöilleen enemmän rahaa kuin Angry Birds jo useiden viikkojen ajan. Salaisuus piilee pelin ostettavissa esineissä, joiden hinta vaihtelee 2,99 punnasta aina röyhkeään 59,99 puntaan asti. Yuasa pitää bisnesmallia erittäin onnistuneena, mutta korostaa että pelin pitää olla alusta asti suunniteltu tätä varten, eikä sitä voi vain myöhemmin muuttaa sellaiseksi.
Väite käsikonsolien hylkäämisestä on railakas veto, etenkin kun se laukaistiin ilmoille juuri ennen Nintendon 3DS:n julkaisua.