Remedyltä realistisia kasvoja

Tähtäimessä L.A. Noiren päihittäminen
Kirjoittaja: Kimmo Pukkila
Julkaistu 2011-04-12

Suomalainen Remedy kehittää uutta kasvoanimaatiotekniikkaa seuraavaan peliprojektiinsa. Tekniikka on suunniteltu tuottamaan vivahteikkaita ilmeitä reaaliajassa, ja studio aikoo päihittää sillä L.A. Noiressa käytetyn Motionscanin.

Edgelle esitelty uutuustekniikka skannaa oikean näyttelijän puolen millimetrin tarkkuudella ja tallentaa 64 eri ilmettä, joista pääanimoija John Rootin mukaan voidaan johtaa joustavasti kaikki ihmiskasvojen ilmeet. Tekniikka eliminoi perinteisempien motion capture -metodien jäykkyyden ja muokkausten virheherkkyyden.

Tekniikka on vasta kehitysasteella, mutta suunnitelmissa on lisätä vielä ihonvärin muutokset, kun kulmat rypistyvät tai huulet puristuvat yhteen. Lisäys simuloisi käytännössä pintasuonien verenpainetta.

Remedy aikoo käyttää tekniikkaa seuraavassa pelissään, mutta ei suostu vielä vahvistamaan pelin nimeä. Pelin kuitenkin uumoillaan olevan jatko-osa viime vuoden Alan Wakelle.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin