Rovio tähtää suositulla Angry Birds -sarjallaan korkealle. Kiinan-valloitusta aloitteleva suomalaiskehittäjä haluaa Angry Birdsistä ensimmäisen viihdetuotteen, jolla on miljardi fania.
"Sen saavuttaminen vie meiltä kaksi tai kolme vuotta. Ensi vuonna haluamme olla johtava viihdebrändi Kiinassa", studion johtaja Peter Vesterbacka sanoi Casual Connect -tapahtumassa Yhdysvalloissa.
Angry Birdsiä on ladattu tähän mennessä yli 250 miljoonaa kopiota.
Menestyksen myötä Rovio on laajentunut nyrkkipajasta yli 130 hengen yritykseksi, mutta se ei aio aivan heti siirtyä uusien pelisarjojen pariin. Kaikki panokset on nyt ladattu Angry Birdsiin, johon kehitetään paitsi uusia pelejä myös erilaisia oheistuotteita. Myös elokuvasta on ollut puheita.
Lopullisena tavoitteena on tehdä Angry Birdsistä pysyvä osa popkulttuuria niin kuin Mikki Hiiri tai Mario.
Aiheesta kertoo Venture Beat.