Tutkimusyhtiö NPD kertoo, että yleinen kiinnostus 3D-tuotteisiin on laskussa Yhdysvalloissa. Vain peleissä 3D on vahvistunut.
Verrattuna viime lokakuuhun kuluttajien ostoaikeet olivat toukokuussa vähentyneet kaikissa tuotekategorioissa lukuun ottamatta videopelejä. NPD:n mukaan kasvava kiinnostus 3D-pelilaitteisiin on tällä hetkellä koko 3D-sektorin valopilkku.
Sony on rummuttanut 3D:tä äänekkäästi Playstation 3:n kohdalla, mutta suurin kasvu syntyi silti kannettavien laitteiden saralla. Tästä kiitos kuuluu alkuvuodesta julkaistulle Nintendo 3DS:lle.
3DS:n eduiksi yhtiö laski alemman hinnan suhteessa 3D-televisioihin sekä ilman laseja toimivan 3D-efektin. Nämä edut pätevät myös konsolin vanavedessä saapuville 3D-älypuhelimille.
Aiheesta raportoi Gamasutra.