Valve puolustaa DoTA-yhteisöä

"Ei myrkyllinen, hardcore."
Kirjoittaja: Mika Sorvari
Julkaistu 2011-08-12

Dota 2:n projektijohtaja Erik Johnson on puolustanut Dota-yhteisön vaihtelevaa ja värikästä mainetta Gamespylle.

"Ei Dota-yhteisö meidän mielestämme ole myrkyllinen. Valtava määrä pelaajista käyttää valtavia määriä aikaa kirjoittaakseen oppaita jotka opettavat uusia (ja kokeneitakin) pelaajia erilaisissa strategioissa eri sankareille ja esineille. Jokaisessa tämän kokoisessa yhteisössä törmää joskus ihmisiin jotka käyvät hermoille, mutta tämä lienee totta vaikka, keskiverrossa ruokakaupassakin."

Valve hyödyntää moninpeliosaamistaan tehdäkseen Dota 2:sta helposti lähestyttävän, ja siihen tehdään useita sosiaalisia työkaluja, kuten valmentamismahdollisuus.

"Useimmat uudet pelaajat tulevat Dotaan ystäviensä kautta joten meidän mielestämme tässä on paljonkin järkeä," Johnson totesi, jatkaen, "Alkuperäisessä Dotassa oli aika paljon teräviä kulmia uusille pelaajille jotka halusivat pelata kavereidensa kanssa, mutta pelin perusmekaniikat tuntuivat vetoavan laajaan joukkoon ihmisiä. Haluamme helpottaa peliin tutustumista, tuoda samantasoisia pelaajia yhteen, ja auttaa ihmisiä pelaamaan kavereiden kanssa."

Johnson myös kommentoi ettei Dotan hardcore-faneja ole syytä pelätä, ja hän uskoo että suurin osa tämän peligenren pelaajista sopii kyseisen nimikkeen alle.

"Hardcore tarkoittaa yleensä pientä osaa suuremmasta yhteisöstä joka on omistautunut tietylle projektille ja käyttää paljon aikaa yhteisönsä kanssa pelin sisällä ja sen ulkopuolella. Dotan tapauksessa peliä pelaa kymmeniä miljoonia ihmisiä, ja näistä useimmat tuntuvat sopivan tähän määritelmään."

Harrastatko sinä Dotaa, League of Legendsiä tai Heroes of Newerthiä? Vastaavatko Johnsonin jutut totuutta?

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin