Facebookissa elokuussa julkaistu The Sims Social on onnistunut haalimaan jo 66 miljoonaa käyttäjää ja noussut samalla palvelun toiseksi suosituimmaksi peliksi, selviää AppDatan tilastoista. Käyttäjämäärä on kasvanut kuukaudessa 30 miljoonalla, ja eroa kärkinimi Cityvilleen on enää 10 miljoonaa käyttäjää.
Tuore Raptr Report arvioi, että EA:lla on nyt mahdollisuus kaapata huomattava markkinaosuus sosiaalisissa peleissä, mikäli se kykenee rakentamaan ja ylläpitämään The Sims Socialin menestystä. Tähän asti Zynga on johtanut Facebook-pelejä lähes kiistattomasti.
Raportin mukaan suuri osa The Sims Socialin pelaajista on tullut varsinaisesta Sims-sarjasta, mutta vielä merkittävämmän lohkon muodostavat muiden Facebook-pelien asiakkaat.
Esimerkiksi Farmvillessä vietetty keskimääräinen peliaika on pudonnut sosiaali-Simsin julkaisun jälkeen 25 prosenttia. Yhtä paljon on kärsinyt Empires & Allies, kun taas Cityvillen peliaika on vähentynyt 10 prosenttia. Kaikki nämä ovat Zyngan pelejä.