DICE on julkaissut blogissaan uutta tietoa neljästä Battlefield 3:een kuuluvasta moninpelikentästä. Yksi kentistä, Operation Metro, on jo tuttu betasta, mutta studio kertoo lisäksi Operation Firestormista, Tehran Highwaysta ja Demavand Peakistä.
Operation Metron valitsemista juuri betaversioon on ihmetelty laajalti, koska kyseessä on sarjassa hieman epätavallinen, suoraviivainen moninpelikenttä. Kenttäsuunnittelija Niklas Åstrand sanoo kuitenkin blogissa, että kentällä on tietty merkitys pelin kannalta.
"Kenttä havainnollistaa täydellisesti sitä, että haluamme viedä pelaajat seikkailuun. Erityisesti Rushissa näkee, kuinka Operation Metro on lähes kolme kenttää yhdessä: pelaajat aloittavat vehreästä puistosta, siirtyvät sitten auki pommitettuun metrotunneliin ja lopuksi nousevat tiiviiseen urbaaniympäristöön Pariisin pörssin edustalle. Monipuoliset tilanteet vaativat jatkuvaa hahmoluokan ja varustuksen sopeuttamista."
Perinteisempää Battlefield-sotaa Åstrand lupaa Operation Firestormiin, joka on yksi pelin suurimmista ja parhaiten ajoneuvoja tukevista kentistä.
"Koon puolesta - ja hieman palapelitaitoja käyttäen - Operation Firestormin pelattavalle alueelle mahtuisi kolme Atacama Desertiä, joka on yksi suurimmista kentistä Battlefield: Bad Company 2:ssa."
Firestormin taustatarinassa USA ja Venäjä iskevät voimalla Iranin öljykentille. Alue onkin rakenteellisesti avointa aavikkoa, jota rikkovat jalkaväelle piilopaikkoja tarjoavat rakennukset sekä taustalla palavat öljykentät.
Tehran Highway puolestaan on öinen kaupunkikenttä, joka toimii pituussuunnassa ja pyrkii tasapainottamaan jalkaväki- ja ajoneuvotaistelun. Se alkaa Åstrandin mukaan melko avoimena, mutta päättyy tiukkaan jalkaväkitaisteluun.
"Pelaajat aloittavat kukkuloilta kaupungin liepeiltä ja etenevät kaupunkiin", Åstrand kuvailee.
<bild></bild>
Siinä missä Highwayn erikoisuutena on tunnelmaa antava hämäryys, Damavand Peakissä koukkuna toimivat kentän jyrkät korkeuserot, jotka ovat suuremmat kuin missään muussa Battlefield-kentässä aiemmin. DICE puhuukin kentästä sisäisesti "base-hyppynä".
"Hyökkääjät Rushissa ja Squad Rushissa aloittavat korkealta vuorenharjanteelta, kaivoslaitoksen yläpuolelta. Ainoa keino päästä alas on jotenkin laskeutua 500 metriä", Åstrand sanoo.
"Mitä pitemmälle hyökkääjät etenevät kentällä, sitä enemmän ajoneuvopohjaista sotaa käydään. Kentän pohjalla kulkee myös suuri tunneli kaivettuna vuorenseinään, ja näkymä aloituspaikalta on vaikuttava."
<bild></bild>
Loput viisi moninpelikenttää esitellään pian.