DICE on esitellyt blogissaan loput viisi Battlefield 3:n moninpelikenttää. Aiemman satsin tavoin kentistä julkaistiin paitsi kuvia myös kenttäsuunnittelijoiden kommentteja. Tällä kertaa esittelyssä olevat kentät ovat nimeltään Grand Bazaar, Caspian Border, Seine Crossing, Noshahr Canals ja Kharg Island. Kentät vaihtelevat laajoista, avoimista ympäristöistä klassisempiin ja tiiviimpiin kaupunkikenttiin.
Caspian Border, jota osa pääsi kokeilemaan jo moninpelibetassa, on yksi tyypillistä Battlefield-ympäristöä edustavista kentistä. Se sisältää metsikköalueita ja avointa maastoa, ja kentän halkaisee keskeltä rajavarioasema.
"Caspian Border on yksi ilmeisimmistä kenttävalinnoista, jos hakee täyttä ajoneuvokokemusta; tukikohtien väliset etäisyydet ovat yleisesti liian pitkiä jalkaisin taitettavaksi. Kaikki ajoneuvotyypit ovat käytettävissä tällä kentällä", kentän suunnitellut Diego Jimenez kuvailee.
Täysin erilaista kokemusta lupaa Grand Bazaar, joka on Teheranin keskustaan muovailtu klassinen moninpelikenttä. Se on identtinen molemmille osapuolille ja painottuu lähitaisteluun suosien haulikoita.
"Halusimme tehdä jotain todella urbaania Teheranin keskustassa. Fiktiossa pelaajat ilmestyvät kentälle kaksi viikkoa taisteluiden alkamisen jälkeen, joten tiiviisti rakennettu kaupunki on kokenut jo runsaasti vaurioita, kun hyppäät kehiin", Niklas Åstrand sanoo.
Niin ikään urbaanimaisemia tarjoava Seine Crossing on toinen kaupunkikenttä, joka sijoittuu Pariisiin. Siinä Seine-joki jakaa kentän kahtia. Suunnittelija Jimenez lupaa kentän sopivan sekä jalkaväelle että ajoneuvoille.
"Seine Crossingissa on muutama suurempi katu, joilla ajoneuvot voivat partioida, kun taas jalkaväki voi hyödyntää ahtaita kujia ja kiivetä rakennusten toiseen tai kolmanteen kerrokseen saadakseen taktisen edun - ellei vihollinen tuhoa rakennusten julkisivua."
<bild></bild>
Noshar Canalsissa DICE on pyrkinyt yhdistämään tiivistä jalkaväkitaistelua, maalla kulkevia ajoneuvoja sekä veneitä. Teollisuussatamaan sijoitetulla kentällä halutaan luoda kontrastia urbaaneille ja luonnontilassa oleville kentille. Myös tästä kentästä vastaa Niklas Åstrand, joka kuvailee kenttää näin:
"Rushissa hyökkääjät aloittavat lentotukialukselta ja voivat saavuttaa sillanpääaseman maihinnousuajoneuvoin, venein ja helikopterein. Kaikkilla kentän tukikohdilla on teollinen teema, mutta silti niillä on oma tyylinsä, kuten ratapiha, sulkutelakka tai lentokenttä."
<bild></bild>
Noshar Canalin ohella veneitä on mahdollista käyttää Kharg Islandilla.
"Temaattisesti se edustaa hyökkäystä Persianlahden Kharg-saarelle, joka on teollinen saari ei niin kaukana Iranin rannikosta. Kenttä painottuu hieman enemmän ajoneuvoihin ja lippujen etäisyydet ovat pitemmät kuin esimerkiksi Noshahar Canalsissa", kentästä vastaava Inge Jøran Holberg valottaa.
"Rush-pelimuodossa hyökkäys alkaa hyvin puolustetulta rannalta, jonka puolus on murrettava sillanpääaseman luomiseksi, ennen kuin kenttä avautuu laajemmaksi myöhemmissä vaiheissa."
<bild></bild>
Aiemmin esiteltyjen neljän kentän kanssa nämä muodostavat yhdeksän kenttää, jotka ovat valmiina Battlefield 3:n mukana. Lisäksi ennakkotilaajat saavat ilmaiseksi neljä lisäkenttää, kun Back to Karkand -lisäosa julkaistaan. Lisäosan kentät ovat tuttuja Battlefield 2:sta.