Ei vuoroja Jagged Allianceen

"Tauotettavaa reaaliaikaisuutta"
Kirjoittaja: Mika Sorvari
Julkaistu 2011-11-01

RPS on kaivanut esiin totuuden tulevan Jagged Alliance: Back in Actionin pelimekaniikan keskeisimmästä osasesta. Siinä missä pelisarja tunnetaan yhtenä vuoropohjaisen pienstrategian klassikkona, ottaa sen uusversio irtioton tästä perinteestä, valiten sen sijaan "tauotettavan reaaliaikastrategian" tien.

Kyseessä on siis reaalinopeudella soljuva peli, jonka voi aina välillä pistää paussille jakaakseen hahmoille komentoja. Kehittäjät silti korostavat sitä, että tätä voisi enemmänkin kutsua "suunnittelutauoksi", koska pelaaja voi ketjuttaa useita komentoja, ja luoda näin monimutkaisia suunnitelmia hahmoille toteutettavaksi.

He tekivät eron selityksessään Baldur's Gateen ja Dragon Age: Originsiin toteamalla, että niissä joutuu pistämään paussin päälle vain muutaman sekunnin välein. Jagged Alliance: Back in Action tulee tarjoamaan heidän mukaansa pitempiä toimintapätkiä, tietenkin suunnitelman pätevyydestä riippuen.

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin