Viikonlopun DigiExpo-tunnelmia

Kuvia ja kohokohtia
Kirjoittaja: Arttu Rajala
Julkaistu 2011-11-07

Suomen suurin viihde-elektroniikan tapahtuma DigiExpo pidettiin viime viikonloppuna Helsingin messukeskuksessa. Gamereactor oli tietysti myös paikalla katsomassa mitä kaikkea messuilla oli tarjota. Alla muutama kohokohta ja kuva messujen tuokseesta.

Yksi lauantaipäivän mielenkiintoisimmista hetkistä oli EA:n järjestämä Kingdoms of Amalur: Reckoningin pressitilaisuus. Peliä pääsi testaamaan ja Gamereactorin avustajalla Matti Isotalolla jäi menosta positiivinen fiilis:

Pääsimme testaamaan Digiexpoilla myös helmikuussa 2012 ilmestyvää fantasiatoimintapeli Kingdoms of Amalur: Reckoningia. Tämä värikäs vapaan maailman toiminta yhdistelee hyviä elementtejä monista eri peleistä. Lopputuloksena vaikuttaa olevan valtava yksinpeli kiltisti sanottuna perinteisessä, mutta toisaalta hyvin rakennetussa taikamaailmassa. Tarkempia tietoja pelistä ja sen maailmasta löytyy ennakostamme.

Kolmea eri arkkityyppiä - taistelija, varas ja velho - ja niiden taitoja varsin vapaasti yhdistelemällä hahmostaan on ilmeisesti mahdollista kehittää vaikka minkälaisia taistelumaagivariaatioita. Testissä kahden tikarin, salamahyökkäyksen ja jousen yhdistely tuntui luontevalta jopa näppäimistöllä ja hiirellä pelattuna. Valikot sen sijaan olivat tietokonekäyttöön kovin konsolimaiset. Liikkeet soljuivat sujuvasti jousella aloitetusta yllätyshyökkäyksestä tikarin sivalluksiin ja viimeistelyyn taikuudella. Karkkimaisin efektein kuorrutettu taistelu on näyttävää, ja hahmon liikevalikoiman kehittyessä se ei näyttäisi vaipuvan monia vastaavia pelejä vaivaavaan monotoniseen napinhakkaukseen.

Lyhykäinen sessio jätti hyvän maun suuhun, ja ilmestymisaika ensi vuoden helmikuussa toivottavasti takaa, että jättimäinen Skyrim -fantasiaeepos ei jyrää lupaavalta vaikuttavaa Reckoningia alleen.

Lisää pelistä voi lukea puolestaan Eerikin täysimittaisesta ennakosta täältä.

<bild></bild>

DigiExpossa pääsin myös jututtamaan Warnerin Euroopan markkinoinnista vastaavaa Jonathan Quesenberryä. Hän halusin kertoa erityisesti tällä viikolla julkaistavasta The Lord of the Rings: War in the North -pelistä ja kysyin muun muassa miksei pelistä ole kuultu ennakkoon juuri mitään. Quesenberryn mukaan se johtui todennäköisesti siitä, ettei peliä julkaista elokuvan tai muun tapahtuman ohessa.

"Kolmen pelaajan yhteistyöpelimuoto, uusi näkökulma klassiseen tarinaan ja toimintaa täynnä oleva pelattavuus ovat pelin tärkeimmät myyntivaltit.", kehui Quesenberry.

Arvio pelistä seuraa Gamereactorissa lähiaikoina.

<bild></bild>

Lisää luettavaa ja kuvia löydät Gamereactor.fi

Takaisin