Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
Autot

Porsche on esitellyt ensimmäisen täyssähköisen Macan GTS:n

Huikealla 955 newtonmetrin maksimivääntömomentilla tämä EV-SUV näyttää olevan hullu tarjous verrattuna moniin muihin sähköautoihin.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Porschen pienestä katumaasturista on vuosien varrella ollut saatavilla useita eri versioita, myös sähköautona, ja nyt urheiluautovalmistaja on ilmoittanut, että ensimmäinen sähköinen GTS-versio on myynnissä.

Macan GTS on nelivetoinen, siinä on 571 sähköhevosvoimaa ja 955 Nm:n vääntömomentti, mikä tarkoittaa, että 0-100 km/h kestää 3,8 sekuntia. Sen toimintasäde on myös 580 kilometriä latausta kohden, ja se maksaa 12 100 euroa, siinä on 22-tuumaiset pyörät ja se on saatavilla vain kolmessa värissä.

"GTS - kolme kirjainta, jotka ovat nauttineet erityistä mainetta Porsche-harrastajien keskuudessa vuoden 1963 904 Carrera GTS:stä lähtien. Täyssähköinen Macan kantaa nyt ensimmäistä kertaa tätä ikonista alkukirjainta. Tämä uusin lisäys sähkökäyttöisten SUV-mallien mallistoon tarjoaa erinomaisen ajodynamiikan ja poikkeukselliset kiihtyvyysluvut: spurtti 0-100 km/h kestää vain 3,8 sekuntia, 200 km/h saavutetaan 13,3 sekunnissa, ja huippunopeus on rajoitettu 250 km/h:iin. Macan GTS:ssä on Macan Turbon tavoin mallisarjan tehokkain taka-akselinen sähkömoottori. Voimayksikön halkaisija on 230 millimetriä, aktiivinen pituus 210 millimetriä ja siinä on erittäin tehokas 900 ampeerin piikarbidi (SiC) -pulssi-invertteri. Macan GTS:ssä se tuottaa yhdessä etuakselin sähkömoottorin kanssa 380 kW (516 PS), joka nousee 420 kW:n (571 PS) overboost-tehoon Launch Control -ohjauksen avulla, ja maksimivääntömomentti on 955 Nm. Macan Turbon tapaan vaihteisto, jonka välityssuhde on 9,0:1, on suunniteltu erityisesti kestämään suorituskykyisten mallien valtavaa vääntöä. Macan GTS:n yhdistetty WLTP-ajomatka on jopa 586 kilometriä. Sopivalla pikalatausasemalla 100 kWh:n suurjänniteakku voidaan ladata 10 prosentista 80 prosenttiin vain 21 minuutissa, ja sen huippulatausteho on 270 kW." Lue lisää osoitteessa Porsche.

Porsche on esitellyt ensimmäisen täyssähköisen Macan GTS:n
Porsche on esitellyt ensimmäisen täyssähköisen Macan GTS:n
Porsche on esitellyt ensimmäisen täyssähköisen Macan GTS:n

Liittyy aiheisiin:

Autot


Ladataan seuraavaa sisältöä