Vuoden 2017 Prey ei myynyt odotetusti, mutta nyt myöhemmin voidaan sanoa, että teoksesta muodostui Arkane Austinin eräänlainen kulttihitti. Alun perin kyseessä ei kuitenkaan pitänyt olla jatko-osa Human Head Studiosin Prey-pelille.
AIAS Game Maker's Notebook -podcastissa ohjaaja Raphaël Colantonio sanoo, että nimi Prey pakotettiin, jotta pelaava kansa olisi jollakin tavalla tuntenut nimen jo valmiiksi.
"Calling Prey Prey, that was very very hurtful to me. I did not want to call this game Prey, and I had to say I wanted to anyway in front of journalists. There is a bit of the artistic, the creative side that is insulted when you tell this artist: 'You know your game? It's going to be called Prey.' And you go like, 'I don't think it should. I think it's a mistake'."
Vuoden 2017 Prey-pelillä ei todella ollut mitään tekemistä vuoden 2006 Prey-pelin kanssa.