Nykyinen Formula 1 -kausi on viimeinen Red Bullin ja Hondan kumppanuuden myötä. Japanilainen yritys on toimittanut Red Bullin voimayksiköitä vuodesta 2018 lähtien (Toro Rossolle, nykyiselle Racing Bullsille, sitten Red Bull Racingille vuodesta 2019). Vuonna 2021 Honda ilmoitti vetäytyvänsä Formula 1:stä keskittyen hiilineutraaleihin teknologioihin, mutta Red Bullin kanssa päästiin sopimukseen moottoreiden toimittamisesta vuoteen 2025 asti.
Ensi viikonloppuna on viimeinen Japanin Grand Prix -kisa, jossa Honda on mukana, joten Red Bull on päättänyt kunnioittaa japanilaista autonvalmistajaa erityisellä värityksellä, jota Max Verstappen ja Yuki Tsunoda käyttävät tänä viikonloppuna: valkoinen ja punainen, japanilaisten lipun värit ja RA272:n motiivi, auto, joka toi Hondalle ensimmäisen voiton vuonna 1965. 60 vuotta sitten.
Red Bull Racingin tallipäällikkö Christian Horner sanoi, että "suhteemme Hondaan ansaitsee juhlan, se on ollut jatkuvan menestyksen ja tuonut tiimille yhden historiamme voitokkaimmista ja hallitsevimmista kausista", ja korosti, että Max Verstappenin neljä maailmanmestaruutta ja heidän tiiminsä kaksi rakentajamestaruutta olivat Hondan moottoreilla.
Sattumalta se on myös japanilaiskuljettajan Yuki Tsunodan ensimmäinen Grand Prix Red Bullilla. Motorsportin valitsemassa lausunnossa Tsunoda sanoi olevansa iloinen mahdollisuudesta kilpailla Suzukan radalla Red Bull -kuljettajana: "Se tuntuu kohtalolta. Kaikki on loksahtanut paikoilleen juuri oikealla tavalla, jotta voin seistä täällä tänään", ja sanoo, että vaikka tiesin, että se ei tule olemaan helppoa heti alusta alkaen, "tässä Japanin Grand Prix -kisassa haluan sijoittua palkintokorokkeelle".