Suomi
Gamereactor
arviot
Remnant II

Remnant II

Gunfire Games on palannut loistavan Remnant: From the Ashes -pelin jatko-osalla.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Siitä lähtien, kun Remnant: From the Ashes debytoi vuosia sitten, olen ollut tämän sarjan valtava fani. Toimintaseikkailullinen tyyli yhdistettynä outoihin ja epätavallisiin maailmoihin, jotka ovat täynnä kammottavia ja tappavia vihollisia, sekä syvä tasosuunnittelu ovat kaikki tärkeitä elementtejä, jotka sopivat kuin sauma housujen oikeaan kohtaan. Joten kun näin Remnant II:n paljastuksen The Game Awards -tapahtumassa, olin erittäin innoissani nähdessäni, mitä kehittäjä Gunfire Gamesilla oli mielessä jatko-osaansa ajatellen.

Antauduttuani viime päivinä täysin Remnant II:lle ja pelannut nimikettä lähes uskonnollisesti viikon aikana, olen tullut siihen tulokseen, että Remnant II on yksinkertaisesti enemmän edeltäjänsä jäännöstä, hyvässä tai huonossa. Tarkoitan, että toisaalta ihmiset haluavat juuri tämäntyyppistä sisältöä jatko-osalta. Suuremmat ja monimutkaisemmat maailmat, pätevä kokoelma uusia vihollistyyppejä, parempi grafiikka ja visuaalisuus, sekä johdonmukainen tarina. Mutta toisaalta, osa tätä sarjaa vaivanneista ongelmista on yhä olemassa, mikä tarkoittaa, että saat käyttöösi melko alkeellisen ja rajoitetun hahmonrakennussysteemin, joka on yhdistetty tasosuunnitteluun. Siinä on erittäin helppo eksyä ja kadottaa käsitys siitä, mitä tarina yrittää koota kerronnallisesti. Joten, kuten sanoin - mikäli pidit Remnant: From the Ashesista, on täällä paljon odotuksen arvoisia asioita, mutta älä odota massiivista muutosta tai parannusta tähän kaavaan. Vaan mennäänpä asiaan.

HQ
Tämä on mainos:

Puhutaanpa ensin tarinasta. Gunfire Games on ottanut haltuunsa sivun Diablo IV:n kirjasta. Ei tietenkään kirjaimellisesti, sillä molemmat pelit ovat olleet loppujen lopuksi kehitteillä vuosia. Tarkoitan, että nyt pelaajalla on keskeisempi rooli tarinassa, jossa sinulla ei ole oikeaa nimeä, (sinuun viitataan tuntemattomana), mutta sinulla on erittäin tärkeä rooli juonta ajatellen. Se tarkoittaa, että panoksellasi olet paljon syvemmin mukana itse tarinassa, jota Remnant II yrittää kertoa, mutta juoni kohtaa silti samat ongelmat kuin From the Ashesissa. Tarinan rytmit ovat niin epätavallisia ja kummallisia, että siitä tulee liian monimutkainen, eikä sitä voi seurata kovin helposti seikkailun aikana.

Onneksi maailman suunnittelu on jälleen huippuluokkaa. Haluat tutkia kaikkia koloja ja onkaloita etsiessäsi varusteita, resursseja, luolia ja salaisuuksia. Tarkoittaapa se sitten matkaa Yaeshan kaukaisiin viidakoihin tai N'Erudin scifimaailmaan, valtakunnat ovat uskomattoman monipuolisia ja ainutlaatuisia, ja jokainen tarjoaa omat haasteensa ja vihollisensa, joita kohdataan, ymmärretään ja voitetaan. Tällä rintamalla Remnant II loistaa jälleen kerran. Ympäriltäsi ei koskaan puutu haastetta etkä kyllästy vihollistyyppeihin, sillä juuri kun alat tuntea olosi mukavaksi, rakenteista ryömii jotakin pelottavaa esille ravistaakseen sielunrauhaasi. Gunfire Gamesilla on selvästi kyky suunnitella hämmentäviä ja pelottavia vihollistyyppejä, ja Remnant II on jälleen yksi esimerkki siitä.

Vihollisista puhuttaessa on ilo tietää, että Remnant II:lla on runsaasti pomotyyppisiä vastuksia, joista osa on tarinan ytimessä, ja toiset ovat yksinkertaisesti saatavilla lähdettäessä etsimään parempia saaliita ja varusteita. Näyttää siltä, ​​​​että Gunfire on tällä kertaa hieman taivutellut sormiaan pomosuunnitteluidensa kanssa, koska kohtaamiset tuntuvat vaihtelevilta ja monimutkaisemmilta kuin From the Ashesissa. Kaiken lisäksi ne on varustettu suurenmoisemmalla visuaalisella spektaakkelilla, jossa on enemmän ympäristöön vaikuttavaa mekaniikkaa, kuten tuhoutuvat taistelukentät. Tähänastisena aikanani mielenkiintoisimpia pomoja, joita olen kohdannut, ovat metsästäjän tyyppinen vihollinen, joka ratsastaa suurella koiralla, ja olen jopa kohdannut valtavan alienperhosen, joka sai minut ajattelemaan Avatarin Ikraneja yhdistettynä Mothraan.

Remnant II
Tämä on mainos:
Remnant IIRemnant II

Myös pelattavuus ja ammuskelu on jälleen kerran erinomaista. Taistelu tuntuu sujuvalta ja jännittävältä, ja se on suunniteltu siten, että pelaajan huomio kiinnitetään ensisijaisesti heidän polkunsa ylittävien vihollisten ampumiseen ja lyömiseen. Remnant II:n rakentuminen tuntuu kuitenkin vähemmän houkuttelevalta kuin mitä From the Ashes tarjosi. Pohjimmiltaan, pyrkiessään vähentämään rakentamisen monimutkaisuutta, Gunfire on eliminoinut haarniskat ja vaatteet ulos yhtälöstä. Toki voit saada uusia varusteita tähän kategoriaan, joka tarjoaa pieniä muutoksia, mutta suurimmaksi osaksi vaikuttava räätälöinti tulee aseiden, ominaisuuksien ja arkkityyppisen järjestelmän uuden iteroinnin muodossa.

Aseiden ja ominaisuuksien osalta meno on melko samanlaista kuin mitä From the Ashes tarjosi. Löydät tai ostat uusia aseita ja voit käyttää löydettyjä resursseja niiden parantamiseen. Voit myös saada haltuusi ja sijoittaa mutaattoreita, jotka tarjoavat ainutlaatuisia kykyjä, kuten esimerkiksi verenvuotoefektejä laukauksissa. Käytössäsi on myös modifioijia, jotka tarjoavat lisäkykyjä jokaiselle aseelle. Traitit puolestaan ovat Remnantin näkemys kykyärjestelmästä, jonka avulla lisätään ominaisuuspisteitä parantaaksesi pysyvästi tiettyjä ominaisuuksia, joilla muun muassakasvatetaan kokonaisterveyttä, lisätään väistöikkunan kokoa ja nopeutetaan kykyjen jäähtymistä. Se on jo aiemmin toiminut järjestelmä, eikä sen muuttamiseksi ole tehty paljoa.

Mitä tulee arkkityyppeihin, täällä asiat muuttuvat hieman hauskoiksi. Remnant II:ssa valitset pelin alussa hahmoluokan, joka määrittää seikkailijasi vahvuudet ja pelitavan. Haluatko päästä lähelle ja tehdä asioista henkilökohtaisia? Jos näin on, tankkimainen Challenger on sinua varten. Haluatko mieluummin räiskiä tiesi kantamalla olevien vihollisten läpi? Kokeile Gunslingeria. Haluatko kumppanin matkalle? Handler ja sen luotettava koiraliittolainen on käytössäsi. Jokaisella arkkityypillä on oma ainutlaatuinen pelityylinsä ja kykynsä, ja se jopa avaa pääsyn omaan erityispiirresarjaansa, jota voidaan parantaa ansaitsemalla kokemusta.

Huonona puolena sinulla voi olla vain kaksi arkkityyppiä aktiivisena kerrallaan, ja ensisijaisella arkkityypilläsi on suurin vaikutus hahmoluokkaasi koskien. Et myöskään pääse käyttämään muita arkkityyppejä, kun olet valinnut ensimmäisen, vaan sinun on löydettävä esineitä seikkailun aikana ja päivitettävä ne voidaksesi käyttää toissijaista hahmoluokkaa. Tämä järjestelmä on hyvin helppo ymmärtää ja se toimii, mutta minusta tuntuu, että se on poistanut hieman rakentamisen hauskuutta suosiakseen alkeellisempaa järjestelmää, mikä on mielestäni hieman vastoin perusperiaatteita sen suhteen, minkä tyyppinen Remnantin pitäisi olla.

Remnant IIRemnant II

Vaikka en ole erityisen ihastunut Remnant II:n hahmonrakennukseen ja sen edistymisen eri puoliin, julkaisu sisältää kiistattomasti paljon jännitystä ja hauskuutta, jota jatko-osa palvelee. Olipa kyseessä seikkailu yksin tai ystävien kanssa, Remnant II on räjähdysmäinen alusta alkaen, ja se on From the Ashesin tapaan suunniteltu alusta alkaen erittäin toistettavaksi. Gunfire Games on varmistanut, että tämä teema pysyy, olipa kyse sitten kovempien vaikeuksien ylittämisestä tai vain siirtymisestä Adventure Mode -tilaan tutkiaksesi ja metsästääksesi pomoja vapaasti resursseja ja varusteita haalien. Tästä jatko-osasta on monia tapoja nauttia.

Ja juuri tästä syystä pidän Remnant II:ta enemmän "Remnanttimaisempana", niin hyvässä kuin pahassa. Se on edelleen erittäin mukaansatempaava sarja, jossa on tiukka ja miellyttävä pelattavuus, mutta on kiistatonta, että siinä on myös kieroutumia. Se on räikeämpi ja kauniimpi, ja sisältää tonneittain syvyyttä. Mikäli pidit ensimmäisestä pelistä, tulet nauttimaan myös jatko-osasta.

08 Gamereactor Suomi
8 / 10
+
Suuremmat ja yksityiskohtaisemmat maailmat, uudet arkkityypit ovat iso parannus, tonneittain tekemistä, taistelu, pomotaistelut ovat jännittäviä
-
Eteneminen ja hahmon rakentaminen tuntuu puutteelliselta, muutamia outoja visuaalisia bugeja siellä täällä
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä