Suomi
Gamereactor
uutiset
Six Days in Fallujah

Ristiriitainen Six Days in Fallujah julkaistaan viimein

Irakin sodan haavat olivat liian tuoreita vuonna 2009, mutta nyt Halo- ja Destiny-kehittäjät uskovat ajan olevan kypsä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Konami sekä Atomic Games herättivät kiinnostusta ja kohua roima vuosikymmen sitten, kun kaksikko kertoi kehittävänsä Irakin sotaan keskittyvää Six Days in Fallujah -teosta. Pelin julkistuksesta ehätti vierähtää noin kuukausi, kunnes tosielämän tapahtumiin keskittyvä peli peruttiin kritiikkimyrskyn keskellä.

Six Days in Fallujah

Nyt aika on kypsä uudelle yritykselle. Entisten Bungie- ja 343 Industries -tekijöiden vetämä Highwire Games sekä julkaisija Victura ovat ilmoittaneet tuovansa Six Days in Fallujahin takaisin eloon. Projektin parissa on työskennelty jo kaikessa hiljaisuudessa kolmen vuoden ajan, joten PC:lle sekä konsoleille julkaistavaa teosta tuskin enää perutaan.

Tavoitteena on tuoda Irakin sodan tapahtumat eloon realistisempana kuin koskaan. Pyrkimys näkyy niin räiskinnässä kuin dokumentaalisesti kuvattuina ensimmäisen persoonan haastattelumateriaaleina. Näistä on saatavissa esimakua julkistustrailerista uutisen lopusta. Varsinaista pelikuvaa saadaan tiettävästi jo lähiviikkojen aikana.

Ensimaistiaisten perusteella Halon ja Destinyn pääsuunnittelijana kannuksensa ansainnut Jaime Griesmer sekä äänisuunnittelija Marty O'Donnel pyrkivät käsittelemään aihetta kunnioittaen. Samansuuntaista visiota kommentoi myös ex-sotilas Eddie Garcia tiedotteessa:

"Sometimes the only way to understand what's true is to experience reality for yourself". Still, it'll be very interesting to see just what they mean about authentic and how different it'll be from Call of Duty: Modern Warfare's take on real-life warfare.

HQ
Six Days in Fallujah
Six Days in FallujahSix Days in Fallujah
Six Days in FallujahSix Days in FallujahSix Days in Fallujah

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä