Se uusin Yakuza-peli Like a Dragon: Infinite Wealth on ollut se koko sarjan nopeimmin myynyt peli, ja menestystä on kerätty myös Steamissa. Tähän tilanteeseen ei olisi koskaan päästy, jos julkaisija Sega olisi pitänyt härkäpäisesti kiinni kannastaan siellä pelisarjan alkuvaiheissa.
Weekly Ochiain haastattelusta kertoi Automaton, jossa Segan entinen luova ohjaaja Toshihiro Nagoshi kertoi, että 2000-luvun alussa ensimmäisen Yakuzan julkaisua pohdittaessa Segalla oli vaikeuksia saattaa ulos pelejä, jotka olisivat maailmanlaajuisia menestyksiä. Siksi Yakuzan tarina ei tehnyt lainkaan vaikutusta.
Nagoshin piti esitellä peli Segalle kolme kertaa ennen kuin projekti sai niin sanottua vihreää valoa.
"Of course, it was rejected out of hand. After all, it was totally contrary to what I mentioned before about appealing to the masses. Children couldn't play it, and it wasn't aimed at women or foreign audiences. In that sense, there was no way it could be passed without resistance."