
Splinter Cell: Blacklist viihdytti osaa pelaajista, mutta se ei onnistunut miellyttämään kaikkia. Ubisoftin mukaan mikään Splinter Cell ei kuitenkaan ole edeltäjiensa kaltainen.
Ubin Animaatio-ohjaaja Kristjan Zadziuk kertoi Official Xbox Magazinen haastattelussa, ettei heillä ole sitä ylellisyyttä mikä Assassin's Creedin kehittäjätiimillä on. Nämä tietävät oman kaavansa, siinä missä Splinter Cell kehittyy edelleen. Tämän vuoksi jokainen Splinter Cell eroaa edeltäjistään, joka tekee kehityksestä Zadziukin mukaan sangen jännittävää.
Splinter Cell -tiimi ei myöskään halua varastaa mitään muista Ubisoftin peleistä. Se mikä toimii esimerkiksi Far Cry 3:lle, ei välttämättä toimi Splinter Cellille. Zadziukin mukaan ei ole mitään järkeä siinä, että Sam Fisher kiipeilee tolppien nokkaan painamaan nappia. Fisherillä on tosin oma versionsa Assassin's Creedin parkourista, joskin Zadziuk alleviivaa että "active sprint" ole ollenkaan sama asia.
Nähtäväksi jää millaiseksi seuraava Splinter Cell muotoutuu.