Shawn Layden arvostelee live service -pelejä
Entinen Playstationin päämies tuomitsi suorasukaisessa haastattelussa koko genren toistuvaksi jauhamiseksi, josta puuttuu sielu.
Entinen Playstationin pääjohtaja Shawn Layden ei ole live servicen fani. Tämän hän teki selväksi The Ringerin haastattelussa, jossa hän puhui pitkään siitä, kuinka nämä "eivät ole edes oikeita pelejä". Layden selvensi ja kertoi haastattelijalle, että hän uskoo vahvasti, että pelit tarvitsevat vankan selkärangan, joka koostuu sekä tarinasta, hahmoista että maailman rakentamisesta. Jotain, mikä hänen mielestään live-palvelusta puuttuu täysin.
"Minulle peli tarkoittaa, että tarvitsen kolme asiaa. Tarvitsen tarinan, tarvitsen hahmon ja tarvitsen maailman", hän selitti. "Jos teet live service -peliä, tarvitset vain toistuvaa toimintaa, jonka useimmat ihmiset voivat ymmärtää."
Layden selitti lisäksi, että genren pelit houkuttelevat pelaajia jatkuvilla päivityksillä, mikrotransaktioilla ja loputtomalla grindaamisella - jotka kaikki ovat täysin turhia. Se on vain samaa asiaa yhä uudelleen ja uudelleen, hän huudahtaa - ei tarinaa, ei tunteita. Vain loputon "samankaltaisuuden" sykli, joka pitää pelaajat sitoutuneina mahdollisimman pitkään.
On kuitenkin melko vaikea olla huomaamatta, miten hallitsevaksi live servicet ovat nousseet, sillä yli 70 prosenttia amerikkalaisista pelaajista väittää omistavansa tai pelanneensa ainakin yhtä kymmenestä suosituimmasta live-palvelupelistä, jotka ovat tällä hetkellä saatavilla.
Oletko samaa mieltä Laydenin lausunnon kanssa?
