
Team 17 esitteli E3:ssa mielenkiintoista peliä nimeltään Sheltered. Se on kaksiulotteinen strategiapeli, jossa perheen täytyy selvitä mahdollisimman pitkään maanalaisessa bunkkerissa.
Dean Foster on yksi Shelteredin kehittäjistä ja hän käy Gamereactorin haastattelussa läpi muun muassa pelin tapahtumapaikkaa ja mekaniikkoja. Konsepti on saanut vaikutteita FTL: Faster Than Light -pelistä, mutta pääasiassa kehittäjät nojaavat yhteen Hämärän rajamailla -sarjan jaksoon:
"Se kuulostaa hieman oudolta pelin [kehittämisen] kannalta", Foster naurahtaa. "Se [jakso] kertoi perheestä, joka piti pippalot ystäviensä kanssa. Yhtäkkiä ilmasireenit käynnistyvät ja perhe ryntää bunkkeriin. Kellään muulla ei sellaista ole, joten naapurit koittavat murtautua sisään. Tilanne vajoaa pian todella primitiiviseksi [taisteluksi]. Lopulta paljastuu, että kyseessä oli väärä hälytys ja kaikkien täytyy palata takaisin normaaliin arkeen."
Shelteredissä ei ole kuitenkaan samanlaista kliimaksia lopussa, sillä tarkoituksena on vain yrittää selviytyä mahdollisimman pitkään. Fosterin mukaan peliä voisi verrata vaikka arcade-peleihin, joissa on tarkoituksena on takoa mahdollisimman suuret pisteet. Tosin aihe on tässä tapauksessa ajoittain hyvinkin synkkä.
Sheltered rullataan ulos Xbox Preview -ohjelman kautta myöhemmin tämän vuoden aikana ja se nähdään myös Steamin Early Accessissä.
Dean Fosterin haastattelun voit katsoa kokonaisuudessaan alta.