Suomi
Gamereactor
uutiset
Helldivers II

Siksi Helldivers II -pelin tekemisessä kesti niin julmetun kauan

Esituotantovaihe jätettiin väliin, joten projekti saatiin valmiiksi vasta kahdeksan vuoden kuluttua.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Arrowhead Game Studiosin Helldivers II osoittautui kovaksi menestykseksi. Matka tuohon menestykseen oli kuitenkin pitkä ja kivinen, joka jäi ohjaaja Johan Pilstedtille mieleen.

GDC:ssä pelinkehityksestä Johan Pilstedt puhui, ja asiasta raportoi PC Gamer. Kehityksessä kesti peräti kahdeksan vuotta, ja moinen johtui osittain siksi, että esituotantovaihe jätettiin kokonaan väliin.

Opetuksena oli siis se, että hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty.

"We were throwing around some ideas, and then we got a little cautious because we've been burned before by making games that are a little bit too complicated for what we're capable of, and then having to crunch. It takes so much energy. So we said, 'This will be easy. We can probably do it in four years. We already knew where the game was going to go and headed straight into production—it was a really, really, really bad idea," Pilestedt said. "Always do your homework before you start spending millions and millions and millions of dollars in making a game."

Helldivers II

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Helldivers II paukkuu mahtavastiScore

Helldivers II paukkuu mahtavasti

ARVIO. Kirjoittaja Toni Turunen

Helldivers II:n tyyppiselle toimintapelille on ollut valtavasti tilausta, mikäli julkaisua katsotaan linjoille rientäneiden pelaajamäärien osalta. Arrowhead Game Studios iski kultasuoneen tuoreella julkaisullaan, mutta se toi mukanaan myös ongelmia.



Ladataan seuraavaa sisältöä