Skyrim-suunnittelijan mukaan avoimet maailmat ovat nykyään "lähes klisee"
Bruce Nesmith sanoi myös, että roolipelien ei pitäisi olla niin suosittuja kuin ne ovat nykyään.
Vaikka Skyrimin julkaisusta on kulunut pian viisitoista vuotta, viides Elder Scrolls -peli on edelleen uskomattoman suosittu. Joku, joka on edelleen "ikuisesti järkyttynyt" The Elder Scrolls V: Skyrimin pysyvyydestä nykypäivän pelimaailmassa, on Bruce Nesmith, ylistetyn roolipelin pääsuunnittelija.
"Kaiken järjen mukaan vuotta myöhemmin jonkun muun pelin olisi pitänyt jättää se varjoonsa. Ja sitten kaksi vuotta myöhemmin, kolme vuotta myöhemmin, viisi vuotta myöhemmin, kymmenen vuotta myöhemmin. Se on kuin 'mitä helvettiä täällä tapahtuu?'"." Nesmith kertoi FRVR:lle hiljattain julkaistussa podcastissa. "Todd [Howard] meni jopa näihin kokouksiin ja näytti meille tietoja, joita en voi kertoa teille yksityiskohtaisesti, siitä, kuinka moni pelaa sitä. Se oli kuin: 'Teidän täytyy pilailla kanssani?'. Oikeasti, vieläkin, kymmenen vuotta myöhemmin."
Paljon siitä, mikä Nesmithin mielestä pitää Skyrimin elossa nykyään, on sen avoin maailma. "Emme laittaneet mitään kiellettyä. Emme yrittäneet hallita kokemusta", hän sanoi. "Annoimme sen olla sinun kokemuksesi, se oli pelaajavetoinen kokemus. Ja hyvin, hyvin harvat pelit ovat hallinneet sen, koska avoin maailma on nykyään lähes kliseinen lausahdus. 'Ai niin, meillä on avoin maailma.'"
Skyrimissä on myös tiettyä viehätystä, joka menee avoimen maailman ohi. Se ei ole täydellinen, mutta se tekee hienoa työtä saadessaan sinut ajattelemaan, että kokemuksesi on ainutlaatuisen oma, kuten Nesmith sanoo. Toivottavasti saamme saman tunteen, kun The Elder Scrolls VI vihdoin julkaistaan.







